Verkoopsvoorwaarden Het Paviljoentje
Art 1 Werkingssfeer
1.1 Behoudens uitdrukkelijke en schriftelijke afwijking geschieden alle
door ons uitgevoerde werken, offerten, leveringen en overeenkomsten
onder de hiernavolgende voorwaarden welke gekend en
zonder voorbehoud aanvaard zijn door de koper/afnemer.
1.2 Door te bestellen verklaart de koper deze voorwaarden te aanvaarden.
Iedere door de koper bepaalde tegen voorwaarde is volstrekt nietig
tenzij ze uitdrukkelijk en schriftelijk door ons werd aanvaard en is
slechts geldig voor het order die er het voorwerp van uitmaakt.
1.3 De toepasselijkheid van eventuele inkoop of andere voorwaarden van
koper wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
1.4 Deze algemene verkoopsvoorwaarden vervangen alle vorige
algemene verkoopsvoorwaarden.
Art 2 Tot stand komen en inhoud overeenkomsten
2.1 Behoudens andersluidende schriftelijke bepaling, zijn onze offertes/verkopen
vrijblijvend en kunnen geenszins als een aanbod beschouwd worden.
In geen enkel geval zijn wij gehouden tot deze offertes, zelfs niet na
aanvaarding ervan door de klant, zolang wij het order niet schriftelijk
hebben bevestigd met een orderbevestiging.
2.2 Door op onze offerte/verkopen in te gaan, aanvaardt de koper de specificaties
van onze offerte/aankoop, namelijk kwantum, afmetingen, uitvoering, prijs,
levertijd en betalingscondities. Wanneer de levertijd vanwege omstandigheden
van toeleveranciers of om het even welke reden ook niet naleefbaar zijn
volgens de eerder gegeven info zijn wij niet aansprakelijk
en is een annulering van de aankoop volstrekt onmogelijk na het verstrijken
van de wettelijke periode waarbij de koper het recht heeft om zonder kosten
van de aankoop af te zien.
2.3 Eventuele onjuistheden in de orderbevestiging dienen, op straffe
van verval, binnen de drie werkdagen na datum van
orderbevestiging per aangetekende post te worden
medegedeeld. Na verstrijken van deze termijn, worden de
gegevens vermeld op de orderbevestiging als correct
beschouwd.
2.4 Door een ontwerp of tekening te vragen, verbindt de cliënt er zich toe
de onkosten daarvan te betalen.
2.5 Veranderingen, bijvoegingen, verbeteringen die dienen aangebracht
! gedurende de afhandeling van het order, zullen verrekend worden.
2.6 Alle verbintenissen aangegaan door onze vertegenwoordigers en
verdelers worden slechts geldig na schriftelijke bevestiging door ons.
Art. 3 Prijzen
3.1 Al onze prijzen zijn netto in euro’s, exclusief BTW, af winkel, werkatelier
en zonder plaatsing mits anders overeengekomen.
3.2 In de verkoopprijzen zijn de administratieve bijdragen van de
Belgische vzw Recupel inbegrepen.
3.3 Ook omvatten onze verkoopprijzen nooit de kosten van terugname en
verwerking van bestaande producten. Deze kosten zijn steeds ten
laste van de eigenaar van het toestel en zullen afzonderlijk
verrekend worden.
3.4 Onze prijzen gelden steeds voor een globale levering wanneer het
tegendeel niet uitdrukkelijk vermeld is in de orderbevestiging.
3.5 De kosten van verzending. invoer- en/of uitvoerrechten, belastingen,
verzekeringen en overige kosten van vervoer in de ruimste zin des
woord, komen steeds voor rekening van Afnemer. Indien verpakking
noodzakelijk is, wordt deze tegen kostprijs berekend en niet teruggenomen.
De noodzaak van verpakken wordt uitsluitend door het paviljoentje beoordeeld.
3.6 Voor verkoopprijzen in vreemde valuta geldt steeds de wisselkoers
op datum van de offerte, en elke negatieve wijziging van deze koers zal
automatisch een herziening teweegbrengen van de vermelde prijzen.
Art. 4 Betaling
4.1 Na uitdrukkelijke of stilzwijgende aanvaarding van de orderbevestiging
door de klant zal het bedongen voorschot van 30% op de koopprijs,
incl. BTW, moeten worden betaald. Dit voorschot blijft te allen
tijde verworven en zal gebeurlijk verrekend worden met het
conventionele schadebeding en de interesten welke door de klant
verschuldigd zijn. Alleszins zijn wij niet verplicht de werkzaamheden aan te
vatten voor wij het voorschot ontvangen hebben.
4.2 Behoudens andersluidende schriftelijke bepaling, dient elke factuur taksen inclusief – betaald te worden binnen de dertig (30) kalenderdagen na factuurdatum, zonder compensatie of vermindering. Betaling voor contant wordt nooit toegestaan
4.3 Voor iedere vertraging in de betaling is de koper vanaf de vervaldag van de factuur van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 1% per begonnen maand en zulks onverminderd eventuele schadevergoeding en kosten.
4.4 Ingeval van gedeeltelijke levering, zal elk gedeelte afzonderlijk gefactureerd worden en dient betaling te geschieden overeenkomstig het bepaalde in artikel 4.2.
4.5 Compensatie of andere vermindering is niet toegestaan, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
4.6 Bij laattijdige betaling wordt het factuurbedrag van rechtswege en zonder enige ingebrekestelling ten titel van forfaitair en onherroepelijk beding verhoogd met 10%. De partijen zijn het er uitdrukkelijk over eens dat deze vergoeding forfaitair is, teneinde het verlies te vergoeden, geleden door ons ingevolge extra beheerskosten, kredietkosten en verlies aan rendement van het geïnvesteerde kapitaal. En dat bij afwijking van het artikel 1231 van het Burgerlijk Wetboek deze vergoeding niet kan gewijzigd worden, zelfs wanneer de tekortkoming slechts gedeeltelijk zou zijn. De verschuldigde vergoeding zal in geen geval minder bedragen dan 75 euro.
4.7 Ook zal de niet-betaling van een factuur binnen de overeengekomen betalingstermijn, ons toelaten de lopende orders te verbreken en van rechtswege alle niet-vervallen facturen opeisbaar te maken.
Art. 5 Levering
5.1 Levertermijnen worden slechts opgegeven ten indicatieven titel, en zullen derhalve geen aanleiding kunnen geven tot schadevergoedingen of een annulering van de bestelling tot gevolg hebben.
5.2 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen geschiedt de levering af fabriek/werkplaats/winkel.
5.3 Indien in afwijking van artikel 5.1, een bindende leveringstermijn werd overeengekomen, zijn wij slechts gehouden tot betaling van enige schadevergoeding ingeval laattijdige levering indien dit voorafgaandelijk en schriftelijk werd overeengekomen, en door beide partijen werd ondertekend. In geen geval kan deze schadevergoeding meer dan vijf (5) % van de prijs van de laattijdige levering bedragen met een maximum van 500 EUR.
5.4 Wij zijn gerechtigd gedeeltelijke leveringen uit te voeren of leveringen in termijnen. Deze algemene verkoopsvoorwaarden zullen van toepassing zijn op elk zulke levering. Een gedeeltelijke levering ontheft de klant niet van zijn verplichting om de levering aan te nemen en het gefactureerde bedrag te betalen.
Art. 6 Afnameverplichting
6.1 De klant is verplicht de door hem/haar bestelde producten af te nemen op het moment dat deze door ons worden afgeleverd.
6.2 Alle producten die niet binnen de bepaalde termijn kunnen afgeleverd worden, wegens een oorzaak afhankelijk van de klant, zullen voor zijn risico opgeslagen worden. De opslagkosten zullen 5% van het totaal van de bestelling, per maand bedragen, vanaf de eerste dag van de opslag. Elke begonnen maand zal volledig aangerekend worden.
6.3 Indien deze producten na 1 maand niet afgeleverd kunnen worden aan de klant, hebben wij het recht het totaalbedrag van de bestelling verhoogd met de tot dan extra betaalde kosten, te facturen zonder wij nog gehouden zijn de producten te leveren.
Art 7 Risico transport
7.1 Alle kosten van het vervoer en de verpakking van de producten komen voor rekening van de koper.
7.2 Levering van de producten aan de vervoerder geldt als levering aan de koper en het risico gaat dan ook op dat moment over op de koper.
7.3 Ook wanneer franco levering is overeengekomen, is de koper zelf aansprakelijk voor alle schade, zoals transport- , brand- en waterschade, diefstal of verduistering, die tijdens het vervoer ontstaat of wordt geleden.
Art 8 Klachten
8.1 Alle klachten betreffende de uitvoering van onze contracten dienen ons uiterlijk 8 dagen na levering per aangetekend schrijven te bereiken, zo niet wordt de koper geacht zonder enig voorbehoud in te stemmen met de levering.
8,2 Door een levering in ontvangst te nemen, neemt de koper de verplichting op zich onmiddellijk de kwaliteit hiervan na te zien.
8.3 Geen enkele terugzending van producten wordt aangenomen zonder voorafgaand schriftelijk akkoord.
8.4 Indien hel verborgen gebreken betreft dient de koper binnen de 8 dagen na ontdekking ervan ze ons schriftelijk per aangetekend schrijven te melden.
8.5 In geval van een door ons aanvaarde klacht beperkt onze eventuele verantwoordelijkheid zich tot het gratis herstellen of vervangen van het defecte product. In dit geval zijn wij niet gehouden om enige door de koper geleden schade te vergoeden.
Art. 9 Garantie en herstellingen
9.1 Op alle producten geldt een garantie van 1 jaar vanaf datum van levering.
9.2 Deze garantie geldt uitsluitend voor de onderdelen en geen arbeidsuren, niet voor de reisuren en de kilometerkosten.
9.3 Over het eventueel toekennen van een garantieclaim wordt uitsluitend door ons beslist.
9.4 Indien op de bestelbon of orderbevestiging geen melding gemaakt is dat de producten bestemd zijn om te verhuren, vervalt de garantie van 9.1 en 9.2 als wij vaststellen dat zij toch verhuurd werden.
9.5 De garantie dekt niet de defecten ontstaan door: stormschade, overmacht, vandalisme, en verkeerd gebruik. De koper dient zelf hiervoor een passende verzekering af te sluiten.
9.6 Het recht om een vordering onder garantie in te stellen vervalt na deze termijn van 1 jaar.
9.7 De producten die naar ons gestuurd worden ter herstelling, al dan niet vallend onder de garantie, dienen steeds franco fabriek verzonden te worden.
9.8 Herstelde producten worden steeds vervoerd voor rekening en risico van de klant.
Art. 10 Risico en opslag
10.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, is het risico van de producten voor rekening van de koper vanaf het moment van levering.
10.2 Indien de levering door de koper uitgesteld wordt, worden de producten voor rekening en risico van hem opgeslagen. 10.3 Indien de klant achterstallige facturen heeft of zijn waarborgen niet heeft verleend, zijn wij gerechtigd de producten voor rekening en risico van de koper op te slaan en de levering uit te stellen tot alle vervallen bedragen zijn betaald.
Art. 11 Eigendomsvoorbehoud
11.1 Alle verkochte producten blijven onze eigendom tot volledige betaling van alle huidige en toekomstige vorderingen, uit welke hoofde dan ook, en met inbegrip van renten en kosten.
11.2 Bij gevolg kan de koper op geen enkele wijze over de nog niet volledig betaalde producten beschikken; meer in het bijzonder kan de koper ze niet aan derden in onderpand geven, incorporeren in andere producten, in eigendom overdragen of belasten met enige zekerheid.
11.3 Indien op enigerlei wijze onze eigendomsrechten dreigen geschaad te worden door o.a. beslaglegging, aanvraag tot faillissement of staking van betaling. is de koper verplicht ons direct in te lichten.
Art. 12 Demonstratietoestellen en studies/showroom modellen
12.1 Indien door ons toestellen als voorbeeld getoond of verstrekt worden, wordt dit vermoed slechts te zijn getoond of verstrekt bij wijze van aanduiding: de hoedanigheden van te lever -en producten kunnen van deze toestellen afwijken, tenzij uitdrukkelijk was vermeld dat zou worden geleverd conform het getoonde of verstrekte toestel.
12.2 Studies, plannen, tekeningen, enz. op verzoek van of opgemaakt in samenspraak met een potentiële koper, die niet het voorwerp uitmaken van een bestelling zullen aangerekend worden aan de potentiële koper.
Art 13 Geheimhouding
13.1 Zowel de koper als wij zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die beide partijen in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen.
13.2 Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door een van de partijen is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie en dit op straffe van een direct opeisbare boete van 2.500 EUR per overtreding.
Art. 14 Annulering
14.1 Indien de koper een reeds gesloten overeenkomst of door ons aanvaarde bestelling of werk annuleert en/of intrekt, is hij naast een vergoeding voor de reeds gemaakte kosten, een schadevergoeding verschuldigd van 50% op de prijs van de geannuleerde bestelling werk of overeenkomst.
14.2 Deze bepaling is ook van toepassing in geval van een gedeeltelijke annulering.
14.3 Orders voor bijzonder op maat gemaakte producten en andere niet standaard producten zijn niet te annuleren. Hierbij zijn begrepen: producten die geassembleerd dienen te worden, producten die voor de koper getest, geassembleerd of geïntegreerd zijn, goederen in bewerking en gereed product specifiek voor de klant.
Art. 15 Ontbinding
15.1 In volgende gevallen worden alle gesloten overeenkomsten met de koper onmiddellijk geheel of gedeeltelijk ontbonden door een enkele schriftelijke mededeling en zonder dat er een ingebrekestelling noodzakelijk is, en onverminderd ons recht op volledige terugbetaling van de reeds gemaakte kosten en eventuele schadevergoedingen: indien de koper aan één of meerdere verplichtingen uit hoofde van de gesloten overeenkomsten, niet correct dan wel niet tijdig voldoet; indien de koper een concordaat aanvraagt; indien de koper in staat van faillissement wordt verklaard; indien de koper zijn onderneming geheel of gedeeltelijk overdraagt, verkoopt, liquideert. of stillegt; indien op zaken van de koper bewerend of uitvoerend beslag gelegd wordt.
15.2 Als de ontbinding is ingeroepen, zijn alle vorderingen, vermeerderd met renten en schadevergoedingen, terstond en geheel opeisbaar.
Art. 16 Intellectuele eigendom
16.1 Overeenkomstig de wetgeving op de auteursrechten, en zolang het productierecht niet wordt afgekocht door de cliënt, blijven de studies, tekeningen, plannen e.d. onze eigendom en mogen deze niet gebruikt worden op enige andere wijze dan overeengekomen, tenzij mits geschreven machtiging.
16.2 Ook houden wij het recht om de gemaakte producten te gebruiken als model bij beurzen en publicaties.
16.3 Indien een order software of andere intellectuele eigendom omvat, is de software of de andere intellectuele eigendom die wij ter beschikking stellen aan de koper, onderworpen aan het auteursrecht en de gebruikerslicentie waarvan de algemene voorwaarden opgenomen zijn in de licentieovereenkomst bij de software of intellectuele eigendom.
16.4 Niets in deze algemene verkoopsvoorwaarden kan geïnterpreteerd worden in de zin dat het enig recht of licentie toestaat om software te gebruiken op een wijze of voor een doel dat niet uitdrukkelijk is toegestaan door de licentieovereenkomst.
Art 17 Aansprakelijkheid
17.1 Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor de gevoerde publiciteit en voor het verlies aan reclame inkomsten ten gevolge van defecte toestellen.
17.2 Alle wettelijke vergunningen die noodzakelijk zijn of kunnen zijn bij de plaatsing van onze producten moeten door onze cliënten zelf aangevraagd en bekomen worden. Wij zijn in geen enkel geval aansprakelijk voor het niet bekomen van enige vergunning als wij niet betrokken zijn geweest bij de aanvraagprocedure. Het niet bekomen van een vergunning is geen reden om de bestelling of levering te annuleren.
17.3 Alle producten zijn bestemd om te blijven in het land waar wij ze geleverd hebben en te gebruiken zoals overeengekomen met de klant. Bij een eventuele doorverkoop of export, is de klant zelf verantwoordelijk om te voldoen aan de toepasselijke wetgevingen en licenties van het land van bestemming. Wij kunnen hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid dragen noch enige schadevergoeding verschuldigd zijn aan de koper wegens het niet naleven door de klant van enige toepasselijke wetgeving hieromtrent.
17.4 Behoudens andersluidende bepaling in deze algemene verkoopsvoorwaarden, zijn wij op geen enkele manier aansprakelijk voor schade, op welke manier ook veroorzaakt en van welke aard ook, op basis van een extra- contractuele of contractuele fout, nalatigheid van ons personeel of agenten of door verkopers met betrekking tot onze producten.
17.5 Alle voorwaarden, garanties of andere bepalingen, hetzij uitdrukkelijk of stilzwijgend, wettelijk (met uitzondering van dwingende wetsbepalingen) of op andere wijze opgelegd, worden hierbij voor zover als mogelijk uitdrukkelijk uitgesloten, op voorwaarde dal niets in dit artikel onze aansprakelijkheid zal uitsluiten of beperken m.b.t. de dood of persoonlijke verwonding die werd veroorzaakt door onze nalatigheid of door ons personeel en m.b.t. vorderingen op basis van de Product aansprakelijkheidswet van 25 februari 1991.
17.6 In elk geval zal onze aansprakelijkheid beperkt zijn tot de voorzienbare schade en zal deze geen gevolgschade omvatten, daartoe inbegrepen, maar niet beperkt tot. inkomstenverlies, omzetverlies, verlies door sluiting, verhoogde productiekosten of operationele kosten, klantverlies, reputatieverlies, dataverlies.
Art. 18 Overmacht
Indien wij op enig moment niet in staat zijn om onze contractuele verplichtingen uit te voeren of indien er verlies, schade, verwonding of vertraging bij levering is, t.g.v. of veroorzaakt door overmacht, of enig vreemd voorval, of gebeurtenis buiten onze controle, zoals onder meer (maar zonder afbreuk aan de algemene draagwijdte van de voorgaande uitdrukking) het plegen van elke strafrechtelijke daad, het gebrek aan onderdelen (o.a. wegens laattijdige leveringen door onze leveranciers en/of fabrikanten of wegens allocatie), een oorlogsdaad (hetzij verklaard of niet), een burgerlijke opstand, een ongeluk, stakingen of loek-outs. menselijke rampen, natuurramp of handelingen of verzuim van de koper, of elke beperking opgelegd door een lokale, gemeentelijke, of regeringsautoriteit (douaneautoriteiten inbegrepen) hetzij Belgische of buitenlandse, dan hebben wij de keuze om de leveringen en andere verplichtingen te schorsen gedurende twee maanden, of het order of het resterende deel van een order te annuleren door loutere kennisgeving aan de koper zonder verdere aansprakelijkheid. Indien in zulke omstandigheden de overeenkomst geheel of gedeeltelijk beëindigd wordt, zal de koper gehouden zijn om ons op een pro-rata basis te betalen voor elk product geleverd onder elke overeenkomst.
Art 19 Toepasselijk recht !
Onderhavige algemene verkoopsvoorwaarden en alle offertes en orderbevestigingen worden uitsluitend beheerst door het Belgische recht, met uitsluiting van het Verdrag van de Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken dd.11 april 1980 (het Weens koopverdrag)
Art. 20 Bevoegde rechter
Alle geschillen met betrekking tot het ontstaan, de uitvoering, de interpretatie of de beëindiging, waartoe een aankooporder, overeenkomst of de algemene verkoopsvoorwaarden aanleiding zouden geven, zullen uitsluitend behoren tot de bevoegdheid van de Rechtbanken van of het vredegerecht waar de zaak gevestigd is.
1a. Onderhavige algemene voorwaarden zijn van toepassing, behoudens wijzigingen welke beide partijen uitdrukkelijk en schriftelijk overeenkomen. De toepasselijke bijzondere voorwaarden hebben voorrang op deze algemene voorwaarden.
1b. Het afsluiten van een overeenkomst op basis van onze offerte houdt een afstand in door de klant van zijn algemene en bijzondere voorwaarden. De klant/koper zal zich nooit op de stilzwijgende aanvaarding van zijn voorwaarden kunnen beroepen.
1c. Het Paviljoentje bv behoudt zich te allen tijde het recht voor haar algemene en bijzondere voorwaarden aan te passen.
2a. Alle offertes zijn vrijblijvend. Onze aanbiedingen vervallen bij gebreke aan aanvaarding door de klant binnen de zestig dagen, tenzij anders bepaald op de offerte. Een bestelling moet uitdrukkelijk en schriftelijk aanvaard zijn vooraleer ons te kunnen verbinden. Elke bestelling impliceert van de zijde van de klant een integraal akkoord met de inhoud van de offerte, de daarin vervatte voorwaarden en huidige algemene voorwaarden vanaf het moment een aanbetaling is gebeurd.
2b. Elke annulering van de bestelling door de klant dient schriftelijk te gebeuren. Bij annulering van een opdracht door de klant, zelfs gedeeltelijk, behoudt Het Paviljoentje bv zich het recht voor om aan de klant een forfaitaire schadevergoeding aan te rekenen van 25% van de waarde van de geannuleerde opdracht met een minimum van € 500,00, onverminderd het recht voor Het Paviljoentje bv op vergoeding van hogere bewezen schade, zoals bijvoorbeeld de kost van reeds bestelde materialen of goederen. Dit alles geldt behoudens wanneer de klant zich rechtmatig kan beroepen op een geval van overmacht, waarvoor hij de bewijslast draagt.
3a. De documenten die betrekking hebben op onze offerte zijn strikt vertrouwelijk. Ze mogen noch gereproduceerd noch meegedeeld worden, er mag geen gebruik van gemaakt worden ten nadele van hun auteur die er eigenaar van blijft. De berekeningen, ontwerpen, monsters, modellen en tekeningen blijven onze uitsluitende eigendom. Ze moeten ons, zonder kosten en in goede staat, teruggegeven kunnen worden op eenvoudige aanvraag. De plannen die gediend hebben voor onze studie blijven eigendom van Het Paviljoentje bv.
3b. Elk gebruik van foto’s, commerciële documentatie of het logo van Het Paviljoentje moet voorafgaandelijk goedgekeurd worden door Het Paviljoentje bv.
3c. Documenten, folders, brochures, catalogi, gegevens op de website enz. zijn louter informatief en niet bindend; de tekeningen, foto’s, teksten, … die zij bevatten zijn dan ook van louter informatieve aard, zonder dat de klant daar rechten kan aan ontlenen.
3d. De klant zal de intellectuele eigendomsrechten (waaronder vertrouwelijke concepten, bedrijfsgeheimen, knowhow, merken, tekeningen, modellen, patenten), geregistreerd of niet geregistreerd, te allen tijde respecteren en alle noodzakelijke inspanningen leveren om die rechten te beschermen. De klant onthoudt zich van enige handelingen die beschouwd kunnen worden als oneerlijke handelspraktijken. De klant zal Het Paviljoentje bv onmiddellijk in kennis stellen van iedere inbreuk op haar intellectuele eigendomsrechten. De klant zal de nodige medewerking verschaffen om een einde te horen stellen aan de inbreuken op de intellectuele eigendomsrechten van Het Paviljoentje bv.
4a. De leverings- of uitvoeringstermijn is uitgedrukt in werkdagen en zullen zoveel als mogelijk worden gerespecteerd. Uitzonderingen wegens onverwachte omstandigheden zijn echter steeds mogelijk. Het Paviljoentje bv zal hier steeds pogen het nodige te doen om de klant tijdig te informeren. In geval van laattijdige levering of uitvoering dient de klant ons eerst aangetekend in gebreke te stellen, waarna, na verloop van één maand, bij niet-verantwoorde uitblijving van levering of uitvoering, uitsluitend aan Het Paviljoentje bv toe te rekenen, een forfaitaire schadevergoeding van 1% van de prijs, per maand, verschuldigd is tot op de dag van de levering of uitvoering, met een absoluut maximum van 5% van de prijs zoals voorzien in de offerte. De vertragingen in leverings-of uitvoeringstermijn geven geen recht op een eventuele ontbinding van de overeenkomst.
4b. Indien een geval van overmacht de levering onmogelijk maakt, zelfs tijdelijk, of derwijze bezwaart dat zij op de gestelde voorwaarden van merkbare invloed zou zijn, behouden wij ons het recht voor hetzij onze voorwaarden aan te passen, hetzij aan de overeenkomst te verzaken. Elke gebeurtenis die een onoverkomelijke hinderpaal vormt voor de normale uitvoering van onze verplichtingen of die ons dwingt tijdelijk of definitief onze werken stil te leggen, zal als geval van overmacht beschouwd worden: bijvoorbeeld ongevallen, oorlogen en de gevolgen daarvan, weersomstandigheden, staking of lockout, brand, gebrek aan grondstoffen of arbeidskrachten, productiestopzettingen bij leveranciers, opeisingen, veranderingen in de economische toestanden die onder meer muntontwaardingen voor gevolg zouden hebben, veranderingen in het douaneregime, pandemieën, epidemieën enz. De tijdelijke schorsing van de werken ten gevolge van overmacht brengt, van rechtswege en zonder vergoeding, de verlenging mede van de aanvankelijk bepaalde uitvoeringstermijn met een periode die gelijk is aan de duur van de schorsing, vermeerderd met de tijd die nodig is om het werk weer op gang te brengen.
4c. Wij kunnen ons beroepen op feiten die wij aan de klant ten laste leggen en die voor ons oorzaak zouden zijn van vertraging en/of een nadeel, met het oog op het verkrijgen, bij voorkomend geval, van verlenging van de uitvoeringstermijn, herziening of verbreking van de overeenkomst en/of schadevergoeding.
5a. Om geldig te zijn moeten de mededelingen (vb ivm wijzigingen, min- of meerwerken) van de klant betreffende de uitvoering van de werken ons schriftelijk overgemaakt worden.
5b. Zelfs in geval van een absoluut forfait zullen wij door andere rechtsmiddelen dan een geschrift het bewijs kunnen leveren van wijzigingen die eventueel werden opgelegd door de klant en/of door zijn architect, dergelijk bijkomende werken en/of wijzigingen zullen bijkomend gefactureerd worden en verschuldigd zijn door de klant.
5c. Verhogingen van materiaalprijzen, prijzen van hulpmaterialen en grondstoffen, lonen, salarissen en sociale lasten zijn onderhevig aan volgende prijsherzieningsformule: p = P*(0.30*s/S + 0.50*i/I + 0.20): • p: de herziene of aangepaste aannemingsprijs; • P: de aannemingsprijs conform de afgesloten overeenkomst; • s: het gemiddeld uurloon van kracht op de startdatum van de werken waarop de factuur betrekking heeft; • S: gemiddeld uurloon van kracht op datum van de ondertekening van de overeenkomst • i: indexcijfer op basis van jaarlijks verbruik van de meest gebruikte materialen en grondstoffen door bouwbedrijf met betrekking tot de kalendermaand voor de startdatum van de werken waarop de factuur betrekking heeft; • I: indexcijfer met betrekking tot de kalendermaand voor afsluiten van de overeenkomst.
6a. In geval de overeenkomst ook de plaatsing van de goederen voorziet zal er behoudens uitdrukkelijke contractuele of dwingend wettelijke afwijking één oplevering gebeuren die leidt tot de definitieve aanvaarding van de werken. Ingebruikname van de werken en/of aanvaarden van de slotfactuur staat gelijk met definitieve aanvaarding. Onder voorbehoud van wat voorzien is door de art. 1792 B.W. en 2270 B.W. zal elke vordering, zowel met betrekking tot zichtbare als met betrekking tot onzichtbare gebreken, onontvankelijk zijn na de definitieve aanvaarding van de werken. Dit alles zonder afbreuk te doen aan de door Het paviljoentje bv geboden garanties.
6b. In geval er uitdrukkelijk en schriftelijk een voorlopige oplevering voorzien is, zal deze zodra de werken voltooid zijn, geschieden in aanwezigheid van Het Paviljoentje bv en de klant of door de architect en zal er op tegenspraak een P.V. van oplevering worden opgemaakt. De voorlopige oplevering houdt de goedkeuring in, door de opdrachtgever, van de hem opgeleverde werken en sluit ieder verhaal van zijnentwege voor zichtbare gebreken uit, op voorwaarde evenwel dat de staat van de werken in de loop van de waarborgtermijn niet verslecht. Indien de klant niet aanwezig is of zich niet geldig laat vertegenwoordigen voor deze oplevering, binnen vijftien dagen nadat het hem gevraagd werd, wordt de voorlopige oplevering beschouwd als verkregen sinds het einde van de bovenvermelde periode van vijftien dagen.
6c. De tienjarige aansprakelijkheid begint te lopen op de dag van de voorlopige (of enige) oplevering. De definitieve oplevering heeft ten laatste zes maanden na de voorlopige oplevering plaats, behoudens andersluidende wettelijke bepalingen. De waarborg is strikt beperkt tot herstelling en vervanging op de werf ook in geval van tienjarige aansprakelijkheid (art. 1792 B.W. en 2270 B.W.) Elke overige vordering is uitdrukkelijk uitgesloten.
Specifieke bepalingen i.v.m. bepaalde producten:
a. Rolluiken:
i. Herstellingen van schade als gevolg van het slecht gebruik van de rolluik vallen niet onder de garantie. Bijvoorbeeld oververhitting van de motor of beschadiging van het pantser, door vastvriezen van de onderlat op de dorpel; obstakels die het goed dalen van de rolluik in de weg staan, inbraak, …
ii. Het niet afwerken met siliconen als gevolg van slecht weer (koud en/of regen) mag geen aanleiding geven tot het niet of slechts gedeeltelijk betalen van de factuur.
iii. Standaard worden de elektrische kabels gelegd in opbouw en afgewerkt met kabelgootjes. Inwerken van kabels in de muur gebeurt evenwel altijd in regie.
b. Screens
i. Herstellingen van schade als gevolg van het slecht gebruik van de screen, vallen niet onder de garantie. Bijvoorbeeld: oververhitting van de motor of beschadiging van het pantser, door vastvriezen van de onderlat op de dorpel; obstakels die het goed dalen van de screens in de weg staan, inbraak, …
ii. Het niet afwerken met siliconen als gevolg van slecht weer (koud en/of regen) mag geen aanleiding geven tot het niet of slechts gedeeltelijk betalen van de factuur.
iii. Standaard worden de elektrische kabels gelegd in opbouw en afgewerkt met kabelgootjes. Inwerken van kabels in de muur gebeurt steeds in regie.
c. Knik arm zonweringen of lamelledaken
i. Wafelvorming of plooivorming rond de naden, alsook een zekere uitrekking van het doek zijn inherent aan dergelijke systemen. Deze fenomenen doen verder geen afbreuk aan de kwaliteit of de werking en vallen dan ook buiten onze aansprakelijkheid.
ii. Het Paviljoentje BV gaat er van uit dat de klant ons alle informatie heeft gegeven m.b.t. de constructie van de muur waar de zonnetent wordt aangehangen. Wanneer Het Paviljoentje Bv geen enkele informatie heeft ontvangen, zal standaard materiaal worden gebruikt. Gesteld dat de muur verborgen gebreken vertoont, waardoor er extra materiaal en/of werk nodig is om de zonnetent op een veilige manier omhoog te hangen, zal de kostprijs hiervan vervolgens verrekend worden in de factuur, zonder voorafgaande prijsindicatie en dit alles ter goeder trouw, zonder de garantie te kunnen garanderen op slagen . Mocht er om de één of andere reden een probleem ontstaan op een later tijdstip is Het Paviljoentje BV of zijn onderaannemers niet verantwoordelijk voor eventuele schade te wijten aan deze oorzaak. Het Paviljoentje BV kan op geen enkel moment aansprakelijk worden gesteld voor de staat waarin het gebouw, muur of wand in verkeerd op het moment van montage.
iii. De zonwering is niet geschikt voor gebruik bij veel wind of regen. Beschadiging bij verkeerd gebruik valt daarom dan ook buiten onze aansprakelijkheid.
iv. De zonwering mag niet gebruikt worden bij vriesweer, want het doek kan vastvriezen. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade als gevolg van opening van de zonnetent bij vriesweer.
v. Het niet afwerken met siliconen als gevolg van slecht weer (koud en/of regen) mag geen aanleiding geven tot het niet of slechts gedeeltelijk betalen van de factuur.
vi. Standaard worden de elektrische kabels gelegd in opbouw en afgewerkt met kabelgootjes. Inwerken van kabels in de muur gebeurt altijd in regie.
7a. De klant verbindt zich ertoe om zowel bij het sluiten van de overeenkomst als tijdens de uitvoering van de overeenkomst, tijdig de nodige bijstand te verlenen aan Het Paviljoentje bv en haar juiste, volledige, betrouwbare gegevens en documenten te verschaffen, ook indien deze informatie afkomstig is van derden. (bv Staat van bestaande structuur, materialen)
Het Paviljoentje BV dient de volledigheid, juistheid en betrouwbaarheid van voornoemde gegevens en documenten niet te verifiëren.
7b. Zo werken aan specifieke normen (zoals onder meer technische of esthetische normen) moeten voldoen, dan dienen deze normen door de klant te worden vermeld en verstrekt uiterlijk op het moment van bestelling, bij gebreke waaraan de werken worden uitgevoerd volgens de regels van goed vakmanschap.
7c. De klant zal Het Paviljoentje BV informeren indien 1 van navolgende corrosiegevoelige omgevingsfactoren van toepassing is ten einde het correcte lakprocédé te kunnen toepassen: zee en/of zoutklimaat (<10km) of sterk agressieve omgeving (zwembaden, landbouw, …).
7d. De klant zal Het Paviljoentje BV informeren over elk gegeven en/of over elke ontwikkeling die te zijner kennis komt en enige invloed zou kunnen hebben op de uitvoering van de werken door Het Paviljoentje BV.
7e. De klant zal Het Paviljoentje BV een kopie verschaffen van bovenvermelde gegevens en documenten. De klant verbindt zich ertoe de originele gegevens en documenten bij te houden en veilig te bewaren.
7f. Het Paviljoentje BV kan bijkomende vergoedingen en/of kosten factureren die voortvloeien uit een vertraging in de uitoefening van de diensten, ten gevolge van het in gebreke blijven van de klant om de bepalingen van dit artikel na te leven.
8a. Het Paviljoentje Bv behoudt zich het recht voor alsnog van de uitvoering van de overeenkomst af te zien in volgende limitatief bepaalde gevallen: • wanneer de door de klant beschreven technische omstandigheden wijken dermate af van de situatie zoals door Het Paviljoentje Bv ter plaatse vastgestelde situatie dat de werken niet kunnen uitgevoerd worden aan de overeengekomen prijs. Het Paviljoentje Bv zal de klant daarvan schriftelijk in kennis stellen, waarna het partijen vrij staat onder een gewijzigde prijs, waaromtrent schriftelijk akkoord zal worden bevestigd, de werken alsnog uit te voeren; • wanneer wordt vastgesteld dat de werken alsnog niet uitvoerbaar zijn; • wanneer de technische specificaties van de voorziene producten niet in overeenstemming kunnen worden gebracht met het uit te voeren concept; Geen van bovenstaande gevallen kan aanleiding geven tot een schadevergoeding, dan in zoverre de klant concrete schade onweerlegbaar bewijst. De eventueel verworven voorschotten worden evenwel op het eerste verzoek daartoe van de klant, terugbetaald.
9a. De contractuele garantie is afhankelijk van de toeleverancier welke ons het product levert en kan overgemaakt worden aan de klant op eerste verzoek. Voormelde garantie doet in voorkomend geval geen afbreuk aan de wettelijke rechten betreffende de verkoop van consumptiegoederen (artikel 1649bis tot 1649octies BW) doch zijn onverenigbaar met elke andere (niet-dwingende) wettelijke of niet wettelijke regeling aangaande de contractuele aansprakelijkheid van Het Paviljoentje Bv, zoals in het bijzonder de wettelijke garantie voor verborgen gebreken voorzien in de artikelen 1641-1649 BW.
9b. Wachturen en extra verplaatsingen toe te schrijven aan feiten buiten de verantwoordelijkheid van Het Paviljoentje Bv, zullen worden aangerekend.
10a. De klant moet op het ogenblik van de materiële aflevering de goederen onderzoeken op de conformiteit en de zichtbare gebreken. Gebrek aan schriftelijk protest of voorbehoud brengt aanvaarding met zich mee. In geval er nazicht noodzakelijk is, moet dit gebeuren binnen de 48 uren na ontvangst van de goederen en binnen dezelfde termijn moeten de klachten behoorlijk gemotiveerd worden overgemaakt per schrijven. Geen enkele retour van materiaal zal aanvaard worden zonder ons voorafgaandelijk akkoord.
10b. Eventuele krassen en kleurverschillen in het lakwerk of op het glas worden beschouwd als zichtbare gebreken, die evenwel van een zekere afstand van het schrijnwerk of het glaswerk moeten bekeken worden conform de algemeen gangbare normeringen (vb WTCB, Europese Coatingnormen, …).
11a. In geval van levering dient de werf gemakkelijk toegankelijk te zijn en voldoende plaats te bieden voor het stockeren van de goederen, dit alles op risico van de klant. Problemen en moeilijkheden hierdoor ontstaan (met inbegrip van vertraging), zullen aanleiding geven tot het berekenen van meerkosten en zullen gefactureerd worden tegen de gebruikelijke prijzen. Klant is verantwoordelijk voor de tijdige aanvraag van eventuele parkeervoorzieningen.
11b. Indien de werken buiten de gebouwen van Het Paviljoentje BV dienen te worden uitgevoerd, dient de klant ervoor te zorgen dat de werken door Het Paviljoentje Bv op een normale manier kunnen geleverd worden op de aangeduide plaats en tijdstip, en zo onder meer te zorgen voor de bereikbaarheid van de leveringsplaats. Het komt Het Paviljoentje BV niet toe de goederen die zich in de ruimte bevinden waar de werken moeten worden uitgevoerd te verplaatsen, noch te beschermen. De Klant dient tevens te zorgen voor de nodige elektriciteit, verlichting en water ter plaatse van de levering.
12. De bouwheer of opdrachtgever moet instaan voor alle noodzakelijke vergunningen en toelatingen, waaronder bijvoorbeeld, afhankelijk van de situatie, een omgevingsvergunning (bouwvergunning) of een eventuele toelating van de Vereniging van Mede-eigenaars van een appartementsgebouw. Hij zal ons onmiddellijk op de hoogte stellen indien de vergunningen of toelatingen worden betwist, ingetrokken, geschorst of vernietigd. De opdrachtgever dient ons integraal te vrijwaren voor alle burgerlijke (rechtstreekse of onrechtstreekse) gevolgen van een eventueel bouwmisdrijf. Alleen de bouwheer/opdrachtgever is verantwoordelijk voor het aanvragen van eventuele premies. Het paviljoentje BV is niet aansprakelijk indien er niet voldaan is aan de voorwaarden van de premies.
13a. Het Paviljoentje BV is onder geen enkel beding verantwoordelijk voor beschadiging van metselwerken, plafonds, dorpels of tabletten, noch voor opstop of herstel, ook niet bij vervanging van bestaande ramen. Dit alles tenzij een zware of opzettelijke fout van ons n.a.v. de uitvoering van de werken kan aangetoond worden.
13b. Het Paviljoentje BV is in het algemeen slechts aansprakelijk ingeval van zware fout, opzet of bedrog. Indien de aansprakelijkheid van Het Paviljoentje BV en haar aangestelde (werknemers, medewerkers, vertegenwoordigers, onderaannemers …) bewezen zou zijn, wordt diens aansprakelijkheid beperkt tot de directe schade, met uitsluiting van indirecte schade en in elk geval tot het bedrag dat in het desbetreffende geval gedekt is door de verzekering BA-uitbating. Indien, om welke reden ook, geen dekking onder de verzekering BA-uitbating kan worden ingeroepen, is iedere aansprakelijkheidsvordering in hoofdsom, interesten en kosten, beperkt tot 10% van de waarde van de overeenkomst of waarde van het geleverde, met uitsluiting van indirecte schade.
14a. Behoudens andersluidend verzoek, gaat de klant ermee akkoord om de facturen elektronisch of per post of onmiddellijk bij bestelling te ontvangen. Als de klant een duplicaat factuur op papier verkiest, dient hij deze vraag te richten naar de hoofdzetel : Het Paviljoentje bv zeshoekstraat 70 9190 Stekene.
Al onze facturen zijn betaalbaar te Stekene. Ingeval de volledige factuur niet betaald is op de vervaldag, zal de overeenkomst van rechtswege ten nadele van de klant ex nunc ontbonden zijn, nadat wij aan de klant een aangetekende brief verstuurd hebben met deze aanzegging. In dit geval zal de klant tot integrale schadevergoeding gehouden zijn en blijven de reeds verrichte betalingen onze eigendom. Onze prijzen zijn netto en niet vatbaar voor een extra korting. Tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders overeengekomen, dienen alle betalingen van de klant in Euro’s te worden gedaan.
14b. De facturen dienen uiterlijk binnen de 8 kalenderdagen na factuurdatum betaald te worden. De afwijkende betalingsvoorwaarden en – modaliteiten kunnen worden aangepast in functie van de financiële informatie betreffende de klant. Elke klacht betreffende de facturatie dient uiterlijk binnen de 15 kalenderdagen na factuurdatum schriftelijk aan ons worden gericht, waarna de facturen beschouwd worden stilzwijgend te zijn aanvaard. Meerwerken en/of – leveringen zijn door de klant steeds verschuldigd, het uitblijven van schriftelijk protest binnen de termijn van 7 kalenderdagen geldt als aanvaarding van omvang en prijs.
14c. Zo de facturen niet betaald zijn tegen de vervaldag, zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling vanaf de factuurdatum een interest verschuldigd conform de wet van 2 augustus 2002 betreffende de betalingsachterstand bij handelstransacties, op heden bepaald op 10%. Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de schuld op de vervaldag zonder ernstige redenen, wordt na vergeefse ingebrekestelling, het schuldsaldo verhoogd als volgt: • Schulden onder 150 EUR: maximaal 20 EUR; • Schulden tussen 150,01 EUR en 500 EUR: maximaal 30 EUR + 10% van het bedrag boven 150 EUR; • Schulden boven 500,01 EUR: maximaal 65 EUR + 5% van het bedrag boven 500 EUR met een maximum van 2.000 EUR.
14d. De onvoorwaardelijke betaling van een deel van een factuurbedrag, geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van de gehele factuur, behoudens uitdrukkelijk voorbehoud.
14e. De niet-betaling op de vervaldag van één factuur brengt de onmiddellijke opeisbaarheid mee van alle andere facturen, zelfs deze die nog niet vervallen zijn. Ook vervallen alle toegestane betalingsvoorwaarden en -modaliteiten. Hetzelfde geldt ingeval van dreigend faillissement, gerechtelijke of minnelijke ontbinding, staking van betaling, alsook bij elk ander feit wijzend op de insolvabiliteit van de klant.
14f. Eventuele bijkomende prestaties zullen afzonderlijk worden gefactureerd. Wachturen toe te schrijven aan feiten buiten de verantwoordelijkheid van Het Paviljoentje BV, zullen worden aangerekend.
15. De niet-betaling van één of meerdere facturen op gestelde termijn, het niet-regelen van de geëiste voorschotten, alsook het niet-leveren van de geëiste waarborgen, zullen Het Paviljoentje BV het recht geven de desbetreffende orders, alsook de uitvoering van gelijk welke andere orders, die wij met zelfde klanten zouden gecontracteerd hebben, te verbreken of minstens te schorsen en op kosten van de klant alle bewaringsmaatregelen te treffen, onverminderd alle rechten en vorderingen. Zonder dat de klant hiervoor schadevergoeding kan eisen. Ingeval Het Paviljoentje BV de schorsing zouden verkozen hebben, kunnen wij op elk ogenblik en zonder nieuwe sommatie noch reden bedoelde order verbreken. Dit onder voorbehoud van alle schadevergoeding als naar rechte, lastend de in gebreke gebleven klanten. Ingeval de klant de levering niet zou nemen, behouden wij ons het recht voor hetzij de uitvoering van het contract te vervolgen, hetzij door een enkel schrijven de verbreking ervan te bewerken, onder voorbehoud van alle schadeloosstelling als naar rechte. Indien wij ons akkoord verklaren om een contract te verbreken of een gedeeltelijke bestelling uit te voeren, worden alle werkelijk gedane kosten betaald door de klant en de reeds betaalde voorschotten blijven definitief aan ons verworven, zelfs indien hun bedrag onze kosten overtreft, dit onder voorbehoud van alle schadevergoeding als naar rechte. Deze schaderegeling (in het voordeel van de klant) is tevens voorzien ingeval wij de bestelling geheel of gedeeltelijk verbreken ten onze laste.
16a. Eigendomsvoorbehoud: de goederen blijven onze eigendom, zolang de verschuldigde som niet volledig is voldaan, zelfs indien de goederen bewerkt worden. De klant zal de goederen met zorg behandelen en ze niet voortverkopen, afstaan, in pand geven, uitlenen, of er anders over beschikken ten behoeve van derden, totdat de volledige prijs ervan, met inbegrip van eventuele bijkomende kosten, volledig betaald is.
16b. Retentierecht: De klant verleent aan Het Paviljoentje BV een conventioneel retentierecht op alle goederen die zich nog in haar bezit bevinden in het kader van eender welk contract, en dit vanaf de datum van de eerste betstelling. De klant verleent dit retentierecht tot aan de betaling van alle achterstallige bedragen dewelke de klant nog aan Het Paviljoentje BV verschuldigd is, zelfs al hebben deze verschuldigde bedragen een andere oorzaak dan de gegeven bestelling. 17a. Indien de klant in gebreke blijft met de nakoming, de correcte en/of tijdige nakoming van één of meer van zijn verplichtingen, is Het Paviljoentje BV gerechtigd om van rechtswege en zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling de nakoming van haar verplichtingen op te schorten totdat de klant volledig aan zijn verplichtingen heeft voldaan. Het Paviljoentje BV heeft dit schorsingsrecht ook wanneer in het kader van een andere aan Het Paviljoentje BV toevertrouwde opdracht de klant zijn verplichtingen niet, niet volledig, niet correct of niet tijdig nakomt, dit zonder dat Het Paviljoentje BV enige vergoeding wegens schade of vertraging zal verschuldigd zijn.
17b. De klant is gerechtigd de overeenkomst onmiddellijk te beëindigen zonder betaling van een schadevergoeding aan Het Paviljoentje BV indien: (i) Het Paviljoentje BV ernstig tekortschiet in het vervullen van haar verplichtingen en mits voorafgaande aangetekende zending aan Het Paviljoentje BV; en (ii) bij faillissement, ontbinding of vereffening van Het Paviljoentje BV.
17c. Het Paviljoentje BV is zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst gerechtigd om de overeenkomst te ontbinden zonder betaling van een schadevergoeding aan de klant indien: (i) De klant ondanks voorafgaande ingebrekestelling contractbreuk pleegt zoals bv., doch niet beperkt tot, het geven van verkeerde of onvolledige informatie aan Het Paviljoentje BV en/of het verzuim de facturen van Het Paviljoentje BV te betalen; en (ii) Het Paviljoentje BV geen verdere diensten mag leveren aan de klant ten gevolge van aan haar opgelegde dwingende bepalingen; 17d. Indien de overeenkomst wordt beëindigd of opgeschort zal de klant de tot dan gemaakte kosten en vergoedingen voor de reeds verrichte werkzaamheden betalen, vermeerderd met de hierop verschuldigde belastingen. De klant zal tevens gehouden zijn tot betaling van een vergoeding overeenkomstig artikel 2b van deze algemene voorwaarden.
18. Indien de klant één van zijn verbintenissen onder deze overeenkomst niet nakomt en als gevolg hiervan een derde een vordering heeft ingesteld of dreigt in te stellen tegen Het Paviljoentje BV, dan zal de klant Het Paviljoentje BV schadeloos stellen en vrijwaren voor alle verlies, schade, uitgaven en aansprakelijkheid opgelopen door Het Paviljoentje BV, resulterend, voortvloeiend of verband houdend met de betreffende tekortkoming en vordering.
19. Alle betwistingen vallen onder de uitsluitende bevoegdheid van het Vredegerecht te Lokeren of de rechtbanken van Gent, afdeling Dendermonde, alleen het Belgisch recht is van toepassing. Wij behouden ons het recht voor afstand te doen van deze rechtsmacht toekennende clausule. De toepassing van het Weens Koopverdrag van 11 april 1980 is uitdrukkelijk uitgesloten.
20. Wij verzamelen en verwerken de persoonsgegevens die wij van u ontvangen met het oog op de uitvoering van de overeenkomst, het klantenbeheer, de boekhouding en direct marketingactiviteiten. De rechtsgronden zijn de toestemming, de uitvoering van de overeenkomst, het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen en/of het gerechtvaardigd belang. De verwerkingsverantwoordelijke is Het Paviljoentje BV met maatschappelijke zetel zeshoekstraat 70 9190 Stekene. Deze persoonsgegevens zullen worden doorgegeven aan verwerkers, ontvangers en/of derden in het kader van voormelde doeleinden voor de verwerking. De klant draagt de verantwoordelijkheid voor de juistheid van de persoonsgegevens die hij aan ons bezorgt en verbindt er zich toe de Algemene Verordening Gegevensbescherming na te leven ten aanzien van de personen van wie hij de persoonsgegevens aan ons heeft overgemaakt, evenals met betrekking tot alle mogelijke persoonsgegevens die hij van ons en onze medewerkers zou ontvangen. De klant bevestigt dat hij afdoende werd geïnformeerd over de verwerking van zijn persoonsgegevens en over zijn rechten op de inzage, verbetering, het wissen en bezwaar. Voor meer informatie, zie onze Data Protection Policy, zoals terug te vinden op onze website: www.hetpaviljoentje.be.